...a za cenu, za níž se aktuálně nabízí, tj. něco kolem deset tisíců s daní, je skvělým doplňkem jakéhokoli PC, které se nenechá jen tak lehce zahanbit novým drtičem grafických karet zvaným DOOM III.
Úvodem musím předznamenat, že jsme neměli jak kartu otestovat v tolik očekávané herní pecce DOOM III, ale co je známo jak z oficiálních tak neoficiálních zpráv, kartě by tato hra neměla činit zvlášť velké problémy.
První pohled a design
GeForce 6800 alias Leadtek A400 TDH:
Provedení chladiče je důkladné, povšimněte si žebrování:
Obsah balení
Jádro GeForce 6800
Recenzované jádro se od verzí "GT" a "ULTRA" odlišuje hlavně menším množstvím renderovacích jednotek, a také menším množství onboardové paměti, což nepříznivě ovlivňuje propustnost a samozřejmě možný výkon ve vysokých rozlišeních za použití např. antialiasingu. Nicméně ani tento fakt pranic nemění na skutečnosti, že karta v dnešních aplikacích exceluje a nabízí přemíru dostatečného výkonu i pro přicházející akce typu DOOM III či jiné, které budou zcela jistě na tomto enginu postaveny.
je sice již postarším benchmarkem, ale pro ukázku výkonů použitých procesorů v jednotlivých sestavách naprosto dostačuje. Nastaveno bylo defaultní rozlišení, tj. toto: 1024 x 768 32bit no FSAA, no Antialias.
Skóre (v bodech) sestavy s CPU AMD Athlon 64 3000+:
18807
Skóre (v bodech) sestavy s CPU AMD Athlon XP 2400+:
14500
3D Mark 2003
jak jsem se již zmiňoval, pokládám tento program za plod velmi dobře provedené práce, schopnou prozradit REÁLNÝ výkon nejrůznější grafické karty v nejnovějších herních programech a to s téměř NAPROSTÝM odfiltrováním vlivu procesoru. Nastaveno bylo defaultní rozlišení, tj. toto: 1024 x 768 32bit no FSAA, no Antialias.
Skóre (v bodech) sestavy s CPU AMD Athlon 64 3000+:
8701
Skóre (v bodech) sestavy s CPU AMD Athlon XP 2400+:
"v současné době prostě nenacházím podobně výkonný produkt se základním požadavkem na poměr cena/výkon"Problém tohohle "testu" je jediný, ale o to zásadnější - tahle karta je při použití AA+AF v reálu prakticky nepoužitelná. Doporučil bych doplnit testy o AA+AF, bez toho dnes těžko kdo hraje (a nepotřebuje si na to kupovat novou kartu). Tahle karta je s ohledem na výkon předražená a přepočítáno na AA+AF výkon vychází levněji nejen 6800GT a X800Pro, ale dokonce i 6800U a X800XT a to stojí za zamyšlení - o tolik levnější než jmenované není ...
@Honza:
Já znám spoustu lidí, kteří ani neví, co to AA a AF je... Tvrdit, že všichni hrají se zapnutým AA/AF je velmi laciné. V článku, který nazýváte "testem", je výslovně uvedeno, že pro nedostatek času bylo uskutečněny jen testy, které jsou zde uvedeny. A jen tak mimochodem o dopadu snižení render. jednotek a menším množství onboardové paměti se zmiňuji. Větu "vynikající poměr cena/výkon" klidně podepíšu, protože to TAK prostě JE.
@Honza:
"Doporučil bych doplnit testy o AA+AF, bez toho dnes těžko kdo hraje"Neznam opravdu nikoho ve svym okoli ani pres net, kdo by hral se zapnutym AA :oD To si radsi dam rozliseni 1600x1200 bez AA nez 1024x768 s nakym 8xAA (pac naky to 2x AA nema na obraz skoro zadnej vliv) a mam daleko ostrejsi a kvalitnejsi obraz hry na monitoru! O online hrani FPS strilecek uz radsi vubec nemluvim.
@piChy:
Tak jinak - přeformulujte si to klidně na "AA OR AF", mimochodem tahle karta jde do kopru i ve vyšších rozlišeních, takže je ve výsledku celkem jedno, jestli si vyberete 1600x1200 noAA, nebo 1024x768 maxAA. Jen říkám, aby to bylo jasnější, že na hraní drtivé většiny her bez AA NEBO AF v pohodě stačí mnohem levnější karta a kdo chce hrát nové hry v AA NEBO AF, tak si s touhle "žebráckou" :) verzí nepomůže. Resumé - cena/výkon si každý rozmyslí, otázkou zůstává, jestli je ta karta skutečně "pěkně výkonná bestie" :)Defacto zůstává pouze poznámka o testování i ve vyšších rozlišeních a s AA a AF, aktuální okolnosti chápu.
@Honza:
AA+AF.. lol neznam NIKOHO kdo s tim hraje. Mam ATi9800Pro a ani by me nenapadlo si tam davat takovy volovinky jako AA, hraju ut2k4, a hranim travim doost casu a jeste sem neslysel o nikom kdo by pouzival AA+AF
Tak to sem nezral,urcite mas nejakejch zas.. 75 hz nebo 60 hz..ty hraci pouzivaji AA,aby z toho neoslepli,ovsem pokud mas 19" nebo 21" tak je to predpoklad.PS:pokud mas 60hz tak te fakt lituju :) 139 HZ RULEZ! PPS:A ktem lidem co nepozivaji AA/AF u novejch pc,KUPTE SI RADSI NEJAKY CELERONY s GEFORCE 4!!!To si radsi ani nekupujte grafku,jelikoz ty novy se kupujou aby se vyuzil i ten prebytecnej vykon taxe narve do AA/AF! :)
@kennasek:
Tak nak nevim, jestli vubec vis k cemu AA slouzi a kdy ho opravdu vyuzijes nebo jestli to zapinas jen proto, aby si vyuzil ten "prebytecnej vykon" tvaho nadupanyho PC :oDDD AA slouzi k vyhlazovani ostrych prechodu na hranach polygonovych objektu v 3D scenach. Nejmarkatneji jsou ty prechody videt treba na okrajich beden v naky 3d strilecce v kontrastu treba s oblohou a jsou videt nejvic pri pouziti nejnizsiho rozliseni na co nejvejtsim monitoru tzn. ze pri nakjech 800x600 na 21' monitoru to bude opravdu sileny a AA se v tom pripade jevi jako bajecna vec. Nicmene s rostoucim rozlisenim se i "zuobkovatost" onech hran snizuje a pri zminovanem rozliseni 1600x1200 dle meho nazoru uz pouziti AA neprinasi nijak uzasne vylepseni obrazu naopak prinasi drasticky propad FPS.Pri online hrani se navic pri pouziti AA se nebudes tak dobre trefovat do vzdalenych protivniku, protoze je budes na monitoru daleko hure rozeznavet. Nehlede na necekane vykyvy FPS v tech nejvypjatejsich situacich hry, ktere pak konci vetsinou smrti onoho AA hrace ;o)
ehhhh... z tvojeho prispevku jsem nepochopil na koho reagujes a vlastne ani to, co tim chces rict?! Vubec nechapu, co ma spolecnyho obnovovaci frekvence monitoru s pouzivanim AA ve hrach?! Urcite mi to nejak smysluplne objasnis :o). Ja mam doma 19' Eizo a ve firme 21' Sony. A taky ver, ze vykon karty vyuzijes pri rozliseni 1600x1200 resp. alespon 1280x960 v novejsich hrach i bez nakyho pokakanyho AA vice nez dostatecne ;o)
Covece ty vubec nevis o cem mluvis!! Kazdy koho znam ti potvrdi, ze obraz je kvalitnejsi pri nizsim rozliseni se zapnutym AA/AF nez bez nej. Vem si treba 1280/1024 pri 2/4 se nemuze rovnat nejake 1600/1200 0/0 a pri tom naroky na vykon jsou stejne-tedy pokud nepouzivas nvidii hehe.
@Jelen:
Taxi jeste jednou (mozna radsi 2x nebo 3x :o) precti, co jsem napsal ;o) Samozrejme ze pri nizkym rozliseni je obraz s pouzitim AA kvalitnejsi resp. nema tak zubaty hrany. Ale pri vysokych rozlisenich, coz na 17' monitoru lze povazovat tech 1280 a vejs a u 19' resp 21' monitoru je to tech 1600 a vejs, tak zapnuti AA postrada v podstate vyznam, protoze jedinej viditelnej rozdil bude ubytek FPS. A od zacatku se tu snazim jen sdelit, ze pro me je daleko lepsi hrat v rozliseni 1600x1200 bez AA nez v nakejch 1024x768 s 8xAA. FPS budou vychazet tak na stejno, ale v tech 1600x1200 si uziju daleko ostrejsi obraz s lepsimy detaily a taky bez zubatych hran!!! Jestli to ani ted nepochopite, tak znovu to uz opravdu psat nebudu ;o) kapisto
@Jelen:
Víte vůbec co je to AF? Je to anizotropní filtrování sloužící ke zostření textur, na které nepohlížíme přímo, ale pod určitým úhlem (nejlépe je to vidět ve 3D hře např. na podlaze). Jeho přínos je patrný zejména při porovnání s klasickým trilineárním filtrováním. Rozlišení v tomto případě nehraje absolutně žádnou roli, anizotropní filtrování zlepšuje vizuální dojem v každém případě. Takže v tomto případě bych vám dal i za pravdu i když dvojnásobný antialiasing v rozlišení 1280*1024 moc kvality nepřidá (ale na druhou stranu ani neubere moc výkonu). Já osobně hraju pouze v 1024*768 (na 17 palcích víc nepotřebuju) a antialiasing zásadně nepoužívám.
@Fuvio Krásný:
Tahle odpověď byla určená Jelenovi o něco výše. Jinak souhlasím s tím že antialiasing v 1600*1200 ja akorát na snížení výkonu. Není to tak dávno, co se všude psalo, že je AA maximálně pro 800*600, od 1024*768 už je obraz jemný a teď už nestačí ani 1600*1200. Zkrátka a dobře - antialiasing je jen marketingový tahák mající nás přesvědčit k nákupu těch nejdražších karet.
@:):
takova mensi otazecka.na jakym levnym monitoru {do 10tisic] rozbehas 1600x1200 100 hz? mozna proto tu je aa aby ty zuby vyhladila ne?kdo ma utracet za monitor 20 tisic napr EIZO utahne na 1600x1200 92 hz to se uz da..ale 20 tisic!jinak 85je naproste minimum...a i to dneska nekomu nevyhovuje :]vivi la 100hz +
@HardCore Smajlik :]:
Nechci se vměšovat, ale nechápu co má hodnota vertikální obnovovací frekvence společného se "zubatostí" grafiky. Ta bude stejná v 60 i 120 hertzích.
@HardCore Smajlik :]:
Podle me je urcite lepsi investice 20 tisic za kvalitni monitor nez cucet do naky vykopavky a mit k tomu grafarnu za 18 tisic, nizky rozliseni a pustenej AA ;o)
@HardCore Smajlik :]:
Tento monitor zvladne 1600/1200 na 105hz Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT a stoji do 13000 s dani. JJ je to nabusenej krasavec.
Nemuzu nereagovat.Kdo v dnesni dobe hraje hry bez AA+AF se podle meho pouze "sebemrska" kvuli tomu, ze na to nema harware.Kdo jednou zkusil AA+AF podle meho uz nikdy bez toho hrat nemuze ! Ten rozdil v konecnem renderingu je tak obrovsky ze kdyz vidim nektery my kamose jak bez techto ficurek hraji tak je uprime lituju.A vas panove,kteri tu obhajujete hrani bez AA+AF lituji uprime take.
@Fik:
Tvou češtinu pominu a vrhnu se rovnou na odpověď: zajímalo by mě, zda víš co to slavné AA+AF znamená, nebo to zapínáš jen proto, že někde napsali, jak to úžasně zvýší kvalitu grafiky. Asi mi hned řekneš něco o vyhlazování zubatých hran (ty jsou ve vysokých rozlišeních fakt moc vidět - tohle byla ironie - pro ty co to nepoznali), ale to se bavíme pořád o AA čili antialiasingu. AF jsem rozebral v příspěvku o něco výše, takže už všichni co nevěděli oč jde ví o čem je řeč. Takže to shrnu: drtivá většina dnešních her podporuje jak AA tak AF přímo ve svých nastaveních (není tedy potřeba je protlačovat pomocí ovladačů grafické karty). Přínos AF na kvalitu grafiky je výrazný v každém rozlišení (AF totiž nemá s rozlišením nic společného), to uzná každý kdo si provede srovnání s klasickým trilineárním filtrováním (pokud ví jak:). Přínos antialiasingu ve vyšších rozlišeních je tak nepatrný, že jeho používání nemá smysl ani na nejnovějších kartách. (Možná při zapnutí alespoň 6xAA, ale i tak je to podle mně zbytečnost). Já sám si ve hře zapnu AF, ale AA zásadně nepoužívám - i když hardware na to mám.
@Fuvio Krásný:
To cemu se dnes rika u grafickych karet AA se muzu pouze zasmat. Nebot dnesni karty nemaji vykon na skutecny AA ktery probiha v nekolika renderovacich cyklech a sidi se tim ze scena je vyrenderovana ve vyzsim rozliseni a potom zmensena.To jenom co znamena AA. Samozrejme ze pri rozliseni 1024x768 nebo 1600x1200 nema smysl zapinat AA. Ale pokud si nekdo kupuje super grafiku za 18tis. skrz to aby si zapnul v 1600x1200 AA a ma na to penize jeho vec. Takovy lidi presne vyrobci karet potrebuji jen tak dal :-). Nekdo ty drahy grafiky musi koupit at je pak muzou slevnit. he he
@Fik:
Neviem ci sa ti nahodou nekazia oci alebo nemas z toho taky esteticky zazitok ak nemas zapnuty aspon 4xAA a 8XAF. Ked hrajes nejaku rychlu hru(FPS...) Tak to mas jedno lebo nedavas pozor ze tiene su renderovane tou novou fintou by nVidia alebo dajakou hlupostou a nerozplivas sa nad tym ze hrany su vyhladzovane a textury maju AF, ale davas pozor na to aby si niekoho sejmul. Takze radsej si tam hod 1280x1024 ako 1024x768 s 4xAA a 8XAF ty moto!
Ja jedu na 6800GT a Athlonu 64 3k a nutno uznat, ze AF / AA nejak moc neresim.. stejne hraju jenom Ultimu :)) Ale treba takovy wokna na tom behaj dobre.. :)Kdyz to pojmu trochu vazne.. tak krome UO jsem si zahral novyho Dooma.. beha to ok v 1600 x 1200.. at tam clovek nastavi cokoliv, tak je to porad v pohode..
Já teda AA zapnutý mám,ale jen 4x a AF vypnutý. Mě to přijde hezčí.Kostrbaté hrany aneb plovoucí čára jsou téměř fuč. Stačí mi těch 1024x768 na 19"crtéčku. XFx5900xt.
Teda lidi vi mate problemi ja mam gf4 za par kacek k tomu AMD 2400 zrovna vcera jsem paril Colina 4 a Far cry nebo jak se to pise a ze bych mel nejaky problemi to teda ne i pres 19monitor uplne v pohode vypada to vazne dobre i v 1024*765 je vse plinule uz se tesim na dooma 5
mno z tyhle diskuze sem nejak nevycetl prakticke pouzivani tyhle karty. premyslim o jeji koupi, ale jeste jsem koukal na MicroStar NX6800-TD128 128MB....neni tu nekdo kdo by poradil ??
zdravim, ctu si to tady poprve, hledam nejake ykusenosti, chci kupovat novou graf. Jedine, co sem se tu docetl na tema leadtek, je, ye nekdo tu je profesor cestiny, nekdo neumi cesky vubec, nejake *** AA a AF. To mne vubec nezajima, Kazdy trochu hrac a maniak PC vi, co to znamena. Ocekaval sem tu nejaky nazor, zkusenosti lidi, co si tu kartu koupili a maji o cem mluvit. Ne nejakych potroublu, co si nekde prectou recenze a pak radi. Zajima mne, jestli nenaletim, kdyz si tu kartu koupim atd...cena, výkon,podobne karty. P.S. carky, hacky a cestina mne neberou, nechce se mi :D
Vždy relevantní obsah a bezpečí pro vaše cookies na CZC.cz
CZC.CZ přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ nám dovolíte ukládat na vašem koncovém zařízení cookies webu czc.cz a také našich partnerů (např. vyhledávačů nebo sociálních sítí), poskytnete nám přístup k vašemu koncovému zařízení, dovolíte nám zpracovávat některé vaše osobní údaje, a to včetně profilování, tržní a statistické analýzy. Nastavení cookies, personalizace a reklamy můžete změnit pod tlačítkem „Upravit nastavení“. Kliknutím na „Přijmout pouze nezbytné“ budou použity pouze ty cookies, které potřebujeme k provozu webu.
Správcem vašich osobních údajů bude společnost Allegro Retail a.s. a také někteří partneři, s kterými spolupracujeme. Vaše osobní údaje budou zpracovány pro účely snadného používání našich stránek a služeb, prezentace vhodného obsahu a personalizovaných reklam, měření reklam a obsahu, vytváření statistik a zlepšování funkcí. Udělení souhlasu je dobrovolné. Souhlas můžete kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení soukromí. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování provedeného před tímto odvoláním. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů na této stránce.