Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Bugy jako známka punku? Recenzujeme Cyberpunk 2077

Bugy jako známka punku? Recenzujeme Cyberpunk 2077

Recenze
Cyberpunk 2077 (PC)_37985882
Cyberpunk 2077 (PC)
Produkt není určen k prodeji.
Cyberpunk 2077 (PS4)_1053665538
Cyberpunk 2077 (PS4)
505 Kč 611 Kč
Cyberpunk 2077 (Xbox ONE)_1847351671
Cyberpunk 2077 (Xbox ONE)
Produkt není určen k prodeji.

Cyberpunk 2077 je bez debat jedna z nejočekávanějších her posledních let a důvod je jasný. Ambice, se kterou se polský CD Projekt RED, tvůrce fenomenálního Zaklínače, pustil do tvorby své poslední hry byla obrovská. Jak to dopadlo?

Kombinace otevřeného světa á la GTA a kyberpunkové tematiky s bohatými RPG augmentacemi vyšponovala očekávaní do neuvěřitelných výšin. Cyberpunk 2077 byl oznámen v květnu roku 2012 a po dlouhém a vysilujícím vývoji, který prověřil trpělivost fanoušků i zarytost tvůrců, je hra konečně venku. A... je to obrovské zklamání.

Cyberpunk 2077 v kostce

  • Příběhové RPG z první osoby od tvůrců série The Witcher
  • Kyberpunková tematika nabízí drsný a dospělý svět k prozkoumání
  • Otevřený svět s hlavní dějovou linií a vedlejšími questy
  • Keanu Reeves jako vedlejší postava je skvělý
  • Spousta chyb i designových rozhodnutí celý zážitek sráží na kolena

Grandiózní tragédie

Není pochyb o tom, že CD Projekt RED (CDPR) na hře nechal ruce, ostatně osmiletý vývoj je dnes (naštěstí) raritou. (Star Citizen zdraví.) Ani monstr projekty, které rok co rok ze svých továren na sny chrlí francouzský Ubisoft netrvají tak dlouho. Jenže na hrách jako Assassins Creed, mnohem méně ambiciózních, chce se dodat, dělají doslova stovky, ne-li tisíce vývojářů. CDPR je přecijen, přes všechny úspěchy a silné akcie, v podstatě indie studio. A Cyberpunk 2077 je tak mohutné sousto, že ani dlouhý vývoj a přesčasy nemohly předejít tragédii, která těsně po výjezdu z dlouhého tunelu celou hru smetla ze silnice.

Pokud věříte na koncept paralelních světů, alespoň v jednom z nich je Cyberpunk 2077 hrou roku a dost možná i celé odcházející generace konzolí. Svět néony prosvícené budoucnosti v podání CDPR je mistrně vystavený, až po uši hluboký a tak široký, že tu potřebujete čtyři (nebo dvě) kola, abyste se dostali na druhý konec. RPG prvky vás nechají dělat si s nepřáteli, co se vám zachce, a ulicemi Night City se proplížit, prostřílet, prokecat či prohackovat měrou vrchovatou dle vážené libosti. Příběh je dlouhý, spletitý, až na výjimky skvěle napsaný, a je radost se jím prokousávat a odhalovat, kam že až ta králičí nora vlastně vede. Následujte bílého králíka...

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Glitch and glamour

Pokud se ovšem někde nezasekne. Jako třeba kyber samuraj, v plné zbroji z kevlarových plátů a s kulometem v ruce, který nám měl zabránit v úprku výtahem z jedné obzvlášť horké situace. Jenže udatný bojovník měl jiné plány, předvést kouzlo mizení a objevování v toporné pozici, otočený ke svým sokům zády a se skloněnou hlavou. Zapomněl ho někdo zapnout?

Nastoupíme do výtahu se svým parťákem, drží se za břicho a krvácí, následuje krátká jízda výtahem během níž proběhne napjatá slovní výměna. Situace je zlá, adrenalinová hudba tepe do rytmu zběsile tlukoucího srdce. A poražený samuraj, zkroucený mezi námi na podlaze výtahu, se najednou vymrští do vzduchu jak kašpárek z krabičky. A ještě jednou a znovu, zatímco postřelený kámoš se smiřuje s osudem. Jenže samuraj ještě neřekl poslední slovo a než skončila jízda výtahem, jeho paže vystřelila ke stropu, jako by se hlásil o poslední slovo. Ticho!

A takových situací je Cyberpunk 2077 plný. Nepřátelé procházející v zápalu boje zdmi, teleportující se či spawnující vedle vás. Náš parťák, uprostřed zběsilé a hlasité přestřelky se vší naléhavostí šeptá, že je potřeba se schovat, jinak nás nepřítel uvidí. A mohli bychom pokračovat, ale snad je vám to jasné - samozřejmě, že ano, videa na YouTube se všemožnými bugy kolují po internetu už od vydání hry.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Truman show 2077

Jenže Cyberpunk 2077 netrpí jen na humorné, trapné či otravné chyby, po kterých se slehne zem, jen co uplyne dost času a CD Projekt RED vydá Game of the Year edici. Za rok, možná? Co ani čas, ani desítky gigabajtů patchů nevyřeší, je prázdný svět, který hře neuvěřitelně škodí hned na několika úrovních. Ta první souvisí s tím, co jsme popsali výše. Bugy v umělé inteligenci a nedostatky ve skriptech jsou v ulicích Night City opravdu palčivé a neustále vytrhávají z atmosféry, kterou se CDPR snaží budovat. Ta druhá vězí v tom, že Night City je pouhá kulisa, ve které tvůrci nedokázali zaměstnat dostatek komparzistů.

To se projevuje nejen v době, kdy nesledujete hlavní dějovou linii, ale také během ní. Když například přijdete do jednoho z nejvěhlasnějších klubů ve městě, abyste záhy přišli do místnosti, kde na 50 metrech čtverečních tancují dva paňduláci, třetí dokola zvrací a čtvrtý se opírá letargicky o zeď. Tvůrcům se ani v naskriptovaných okamžicích prostě nedaří vytvořit dostatečně přesvědčivou iluzi o tom, že jste v bující megalopoli, kde se pořád něco děje a je s kým a čím interagovat. Po ulicích prochází v jednu chvíli sotva desítky lidí, takže to v Night City vypadá, jako by panovala ostrá karanténa za doby koronaviru. A i v naší skromné metropoli stověžaté byste dnes na ulici napočítali víc lidí než Night City.

Jestě horší je to v situaci, kdy nasednete do auta a chcete se po rozlehlém městě projet. Během jízdy navíc narážíte na absolutně natvrdlou AI řídící zdejší (slaboučký) provoz, který naprosto zkolabuje ve chvíli, kdy zaparkujete uprostřed křižovatky a vozidlo tam necháte. Drtivá většina (z mnoha na pohled i zajímavých) stánků či obchodů je navíc zcela neinteraktivní a NPC pořád dokola opakují jednu a tu samou, nezřídka nesmyslnou větu - třeba žena konejšící zhrouceného muže vás na dotaz informuje o počasí.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Šedá, zelená, modrá, fialová...

Není to ovšem jen nefunkční svět, který sráží Cyberpunk 2077 mnohem níž než bychom si přáli. CD Projekt RED se v záchvatu megalomanství snažil skloubit dohromady mnohem víc než jen GTA s příchutí kyberpunku a Zaklínače. Druhým designovým zaklínadlem moderní doby je vedle filozofie open world také žánr looter shooter, který tu úřaduje jak černá ruka. Má to za následek nejen to, že se budete od začátku topit v hordách bezcenného (leč barevně označeného) lootu, ale také protahované přestřelky s nepřáteli a jejich nafouklými zásobami zdraví.

Není přitom vůbec výjimečné, že během jedné větší přestřelky vystřídáte klidně patero kvérů, postupně sesbíraných ze země, jenom proto, že ta nová puška je o půl procenta silnější než ta předešlá. Na nějaké šperkování arzenálu (i přesto, že tu je) tedy zapomeňte, je to ztráta času. V žánru RPG, kde kromě čísílek a statistik, je důležité i budování vztahu k vlastnímu avatarovi a jeho vybavení, je proto zrovna tohle designové rozhodnutí minimálně protivné.

Kde se prvek looter shooteru projevuje ještě s větší palčivostí je stealth, další z pilířů zdejší hratelnosti. Celý jeden strom schopností se zaměřuje na tento styl hraní, jenže k čemu to je ve chvíli, kdy nemůžete nepřítele poslat k zemi jednou jedinou ranou (do hlavy)? Že naopak můžete zpacifikovat strážného smrtícím (i nesmrtícím) chvatem zezadu nablízko je na jednu stranu jistá záchrana a na druhou stranu další nelogičnost v celém designu.

Co funguje v online titulech á la Destiny či Division nemusí nutně fungovat v příběhové hře jako je Cyberpunk 2077. A také, že ne. Nepomáhá tomu navíc ani implementace celého loot systému. Sbírání předmětů je neuvěřitelně otravné v tom, že často máte problém vůbec něco sebrat, protože se věc nechce nechat kurzorem označit. Jindy zase nechtě přeskočíte kus konverzace s NPC, když se chcete pro nějaký zakutálený loot sehnout, abyste jej lépe ukořistili, protože tyto dvě akce sdílí klávesu respektive tlačítko na gamepadu.

Management inventáře celou noční můru v Night City dokonává s tím, že nemůžete předměty prodávat pohromadě, třeba jejich označením jako bezcenné, ale hezky jeden po druhým. To je neuvěřitelně frustrující a jen to zvýrazňuje až povážlivě neintuitivní a pomalý interface, ve kterém se těžko orientujete. Na to, že tu strávíte z podstaty věci dost času, CDPR herní UI naprosto odflákl a jen těžko se věří, že něco takového prošlo schválením do finální verze.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Next-gen jen na PC

Blížíme se k závěru recenze, kde je nutné pro forma zmínit i něco, o čem jste zcela jistě slyšeli. Cyberpunk 2077 vypadá fantasticky, máte-li na to dostatečně drahý hardware, což je také představa, kterou nám CD Projekt RED vtiskli dávno před tím než hra vyšla. Chystáte-li se ovšem podívat do Night City na konzolích, konkrétně PlayStation 4 či Xbox One, budete v šoku.

Zapomeňte na ray tracing a přivítejte notně omšelou parádu, která sice čas od času vykouzlí něco pohledného, vykoupením za to je však naprosto likvidační snímková frekvence sotva dosahující 30 FPS. Vysvobozením pro konzolisty můžou být PlayStation 5 a Xbox Series X, kde se Cyberpunk 2077 hýbe o poznání lépe, to je ovšem jen slabá náplast na spáleniny vzniklé žhavým hypem před vydáním. CDPR se již několikrát za situaci na konzolích omluvili, to ovšem k lepšímu zážitku z hraní jen tak nepovede...

Cyberpunk 2077 je obrovské zklamání. Ne snad proto, že by v jádru nešlo o vcelku slušnou hru, ale kvůli tomu, že se CD Projekt RED rozhodla, i přes četné odklady, jít s kůží na trh navzdory varovným signálům, o kterých podle svých slov věděla. Korporátní praktiky, kritizované mezi řádky v samotné hře, tak potopily jeden z nejočekávanějších titulů posledních let. Spraví ovšem GOTY edice designová rozhodnutí typu open worldu a looter shooter mechanik? Obáváme se, že nikoli, a naše hodnocení tuto skutečnost bohužel odráží.

.

Hodnocení: 65 %

Výrobce: CD Projekt RED

Platformy: PC, PS4, Xbox One

Testováno na: PS4

Věk: 18+

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků (64)

Recenze se nepovedla

Tak to jste opravdu hodně mimo. Jste moc zaujatí. Ta hra má opravdu celkem dost bugů, technická stránka hry se mimo jiné zlepšuje postupnými updaty. A dát takové hře 65%, to opravdu z vaší strany není objektivní. Srovnejte si to s jinými hrami, které jsou recenzovány 65% , to jsou opravdu už celkem žumpy bez nápadu. A to, že si Sony a sám Microsoft nepohlídali co vypouštějí na PS4 a XBOX to je problém hlavně jejich. Prosím tedy všechny aby se na to to hodnocení dívali s nadhledem. Ve zkratce, hra je náročná na hardware, zatím zabugovaná řeší to postupné updaty, ale jinak je hra velice dobrá, nápaditá, stylová a umí zaujmout

@detonator: Naopak. Recenze je naprosto přesná a já s ní do puntíku souhlasím. Mám odehráno 100hodin a to jen proto, že jsem doufal, že se později ve hře ta zábava nakonec objeví...neobjevila. cca 40 hodin zábavy a 60 hodin nudy,bugů a utrpení.

@detonator: No nevim kdo je tady zaujaty. Cyberpunk 2077 je nejvetsi zklamani tohoto roku. 65% by to dostalo i ode mne. Naprosto souhlasim s touhle recenzi. Jak uz tady pisou ostatni, je to odfklaknute, hodne mechanik nedotazenych, neni to RPG, ale je to akcni adventura, volby v dialozich jsou fake a vzdycky se hrac dostane do stejneho bodu. Jizdni model vozidel je naprosto otresny, zbrane jsou prumerne, melee combat je snad to nejhorsi co jsem kdy ve hre videl. Nektere vedlejsi mise jsou zajimave, ale vetsinou cisty prumer, vubec to neni na urovni Witcher 3 vedlejsich questu.
Me to pripada jako by se CDPR podival na GTA5, RDR2, Borderlands serii, Witcher 3 a AC: Origins/Odyssey a pokusili se vytvorit nejake monstrum kombinaci techto vsech her.

@detonator: Však tohle je žumpa bez nápadu, tak o co jde?:) A teď vážně.CD projekt ještě pár týdnu před vydáním říkal, že na starých konzolích šlape parádně.Tak to nesvádějte na Sony nebo Microsoft.A jen pro info hraju na PC (ultra,1440p) a vypadá to hezky to jo.Ale snažme se být objektivní.Hra je prostě průměrná až podprůměrná.Tohle prostě CD projekt prosr... Snad pokud neumím udělat world-open, tak ho nedělám a radši se pokusím a o nějaký fajn koridor.Prostě nechápu.

@detonator: Však tohle je žumpa bez nápadu, tak o co jde?:) A teď vážně.CD projekt ještě pár týdnu před vydáním říkal, že na starých konzolích šlape parádně.Tak to nesvádějte na Sony nebo Microsoft.A jen pro info hraju na PC (ultra,1440p) a vypadá to hezky to jo.Ale snažme se být objektivní.Hra je prostě průměrná až podprůměrná.Tohle prostě CD projekt prosr... Snad pokud neumím udělat world-open, tak ho nedělám a radši se pokusím a o nějaký fajn koridor.Prostě nechápu.

@bečvář17: OK, ukaž co umíš a pošli odkaz na hru, kterou jsi udělal?! Aaaa, žeby problém?

@detonator: Velký hype na 3 AAA hru Roku a sám vidíš jak to dopadlo, bethesda se Skyrimem to uměla lépe.., připomeň nám jinou AAA hru roku která měla takové problémy..

@detonator: Já myslím, že recenze se povedla. Popisuje přesně můj pocit ze hry. Nejsem fanboy, ale měl jsem určitá očekávání a nic se nenaplnilo. Ano hra je na PC občas hezká, ale co je to platný, když při jízdě autem vjedu do tunelu a pod autem se mi donačítají textury a stíny (pro rejpaly hraju to na i9 9900ks a Rtx 3090). Postavy neosloví - nemáte potřebu k nim mít vztah. Story.... jsou tam pasáže, kdy jsem se těšil jak se to hezky rozjíždí a graduje, ale hned po chvilce je vše úplně nesmyslně utlumeno. Nemůžu se zbavit dojmu, že se VŠE dodělávalo na poslední chvíli a hodně věcí se nějak rychle ukončilo. Takže recenze ok a děkuji za odvahu napsat pravdu k tomuhle skoro odpadu od CDPR.

@detonator: Naprosto souhlasím. Tohle je totálně neobjektivní recenze a autor to bohužel totálně nezvládl ukocirovat.Ta hra má spoustu bugu, které ale budou (jako u jiných open world RPG) během krátké doby odstraněny. AI je špatná, to ano. Ovládání aut podprůměr, ale jde to.Jinak ta hra rozhodně má alespoň na 80 procent. A s postupem času a polishem to bude růst a zaslouží si titul GOTY.Je to velice povedená hra, s dobrým RPG systémem, zajímavým příběhem, zajímavými postavami, skvělými texty, hezkým světem a skvělou grafikou.
Že CDPR vydal tuto hru na staré konzole byla chyba. Je rok 2020, nikoliv 2013 abychom hráli na PS4... Jakékoliv PC za cca 25tis si s tou hrou důstojně poradí.Hodnotit hru 65% jen proto, že jste měl větší očekávání a očividně jste podlehl tomu pre-release hype, to je Vaše chyba, ne chyba tě, jinak velice slušně hry.Nejsem zastánce CP, ale toto je špatná recenze.

@josefdolezel: Nezlobte se, ale dokud budou lidé slepě všemu dávat vysoká hodnocení, tak se nikdy nepohneme z místa, developeři si budou myslet, ze nám to stačí a budou dále vycházet podobně brakové hry, takže gratuluji, právě jste k tomu přiložil taky svoji trošku do mlýna.Ano, hra po vyřešení bugů a nějakém tom poleštění by mohla mít o 5 - 10 % víc, ale stále tam zůstanou tak neskutečně odfláknuté nebo nedodělané naprosto zásadní věci, o kterých se zde ani nemá cenu bavit, že prostě nejde ji hodnotit tak vysoko nebo proboha snad pomýšlet na GOTY edici.Asi Vám nedochází, že tuto hru vyvíjelo stejné studio co Zaklínače a to prosím téměř 7 let, takže o nějakém dívání stranou vůbec nemůže být řeč, tu hru navíc "vyhajpovali" sami developeři, je to jejich prodejní strategie ... vinit lidi, že se na ni těšili, zvlášť s ohledem na to, jaký byl rok 2020 je opravdu těžce mimo.Já na diskuze moc nechodím a už vůbec se nerad s někým dohaduji, ale takto hloupý a krátkozraký komentář mě opravdu nadzvednul ze židle.Přeji hezký den.

@detonator: Máš recht, hra je dobrá,recenze na prd💩

Super recenze, dík

Akorát se trochu divím že furt dostane až 65% hodnocení když je to taková sprzněnina, tedy podle toho jak já chápu procentulní hodnocení spíše lepší než horší. Jak by měla vypadat hra co dostane třeba 10%?

Ověřený GEEK - level 3

@millant: 10% snad nemají ani filmy Uweho Bolla :-D

@Khalai: na CZC asi nemaj rádi Poláky...

Piro

Jsem rád, že se to někdo pokusil zrecenzovat na PS4. Vzhledem k tomu, jak to na ní běží a vypadá, je podle mě známka adekvátní.

Xbox OK

Recenzujete na PS4, což je to nejhorší, na čem jde hra spustit (dokud nevyjde na Switch). Na xboxu to zdaleka tak hrozné není. Za mě 90%.

Oof

Absolutně respektuji názor každého, ale tato recenze má v sobě velké díry.
Když nebudu řešit to že je na PS4 a Xbo x one naprosto nehratelná, což je obrovský problém, ale z mého pohledu se dá řešit selkým rozumem. Chceš hrát "next gen hru?", tak ji nehraj na last gen HW. Tím se nesnažím říct že je hra dobře optimalizovaná, oproti např FH4, což je IMO krásná hra tak běží na slušné FPS snad na všem.
Daleko větší probém v recenzi vidím v tom že nikdo nezmínil prakticky nic o hudbě která je velice dobře zvládnutá až na občasné přehrávání po konci boje.
Další věc je ta že o jízdním modelu se tu taky autor moc nerozepsal, což je alepon pro mě jeden ze zásadních problému hry.
"Na nějaké šperkování arzenálu (i přesto, že tu je) tedy zapomeňte, je to ztráta času."
No nevím co dodat, legendární zbraně mají asi 5 volných slotů na upgrady takže vyloženě nechápu proč by byl prolbém si zbran kustomizovat.
EDIT: ono je to recenzované na PS4 aha :D:D:D:D
Za sebe, hráno na také už last gen 2600 a vega64 na 40-60fps na 1440p, bych hře dal 90% 5 za tragický jízdní model 5 za tragicky udělanou obtížnost hry a gunplay obecně

@da boi: taky respektuji náízor každého ... stejně jako když někdo tuhle hru srovnává s GTA .. ale podle mě to není pravda. Cyberpunk se dá maximálně .. dle mého názoru srovnávat třeba s Farcry . což znamená Open world/FPS hra kde hlavní postava mluví s okolním světem. Hraju už po druhé. první Street kid a teď kopo-Rat a hra mě baví. po dlouhém roku kdy na steamu mám 0 odehraných hodin jich tam najednou za dva týdny je odehraných 56. hra mě stále baví a soundtrack jako Kang Tao down je uplně užasnýá .. nebo to hell and back. k jízdníámu modelu .. už jen kvůli tomu že miluji čistou jízdu .. si nechávám záležet a nikdy se mi žádný bug z těch youtubovejch videií nestal.

@da boi: Nevim co se ti na hudbe libi. Nektere songy jsou v pohode, ale vetsinou kdyz poslouchas radio tak to prakticky vypnes hned co projedes vsechny stanice, protoze to stoji za h*vno . Bud narazis na hudbu typu: https://www.youtube.com/watch?v=YFycN-sEA60 nebo na edgy Nine Inch Nails: https://youtu.be/SZ2O1lJiuF0 nebo na ultra meme: https://www.youtube.com/watch?v=8CwFNFGSQV0
Ale pokud si myslel ambient songy tak to je taky celkem nic moc, vetsinou zapomenutelne.
S jizdnim modelem souhlasim.
Ja osobne bych dal hre 65%. Jak uz jsem tady psal v jednom komentari, neni to RPG, ale je to akcni adventura, volby v dialozich jsou fake a vzdycky se hrac dostane do stejneho bodu. Jizdni model vozidel je naprosto otresny, zbrane jsou prumerne, melee combat je snad to nejhorsi co jsem kdy ve hre videl. Nektere vedlejsi mise jsou zajimave, ale vetsinou cisty prumer, vubec to neni na urovni Witcher 3 vedlejsich questu.
Me to pripada jako by se CDPR podival na GTA5, RDR2, Borderlands serii, Witcher 3 a AC: Origins/Odyssey a pokusili se vytvorit nejake monstrum kombinaci techto vsech her.

@korbel2: každý má rad jinou hudbu, o tom nepochybuji. Ohledně side misí, no je pravda že se jich hodně podobá, ale ani mě to nějak při průchodu nevadí

@da boi: No chtěl bych říct, že hra nejde hrát ani na highend HW mám I9 10900k, MSI gaming X 3090, 64Gb ram a hra nejede nijak úžasně, když opomenu bugy tak ani FPS nejsou nijak zvlášť super a radovat se, že ve 4K rozlišení běží většinou nad 30 fps mi nepřipadá dnes nijak úžasné. Hra vypadá dobře, ale spousta her vypadá taky dobře a nemá takové problémy. Dobře průměrné fps jsou 50 +, ale doby kdy se hry sekaly jsou dávno pryč a stávat by se to už nemělo. Další věc je asi zklamání z očekávání jako většina jsem očekával herní bombu tipu Zaklínač 3 a po 8 letech vývoje jsem nepočítal s takovými problémy, proto bych dodal hodnocení po vydání 65% je objektivní jak hru vyladí a jak se bude hrát se uvidí v budoucnu.

10%

Tak asi takto bych hodnotil tuto recenzi. Mě osobně hra baví, výborný příběh, hudba a hezká grafika (i na mém 2 roky starém PC). Nedostatky tady jsou, je jen otázka jak moc jsou pro hráče překážkou a co vlastně od hry očekává.p.s.: od dobře napsané recenze bych čekal zhodnocení dobrých i špatných stránek hry. Tohle tady ale bohužel není ...2autor: zahrajte si to na PC, nebudete litovat :)

@Martikn74: Já teda lituju.Pěkná grafika a průměrný příběh je sice fajn, ale co z toho když zbytek stojí za starou bačkoru.

No nevím

Máte právo hodnotit, ale ColdWar 75% a Cyberpunk 65% je spíš trolení a pokus o senzaci, než reálné hodnocení.

@vindaloooo: Souhlasím, 65 je opravdu moc.Podle mě tak 5/10 nebo 6/10.

@bečvář17: Souhlas. Zklamání a refundace. Pustit ven alfa verzi resp. brzkou betaverzi je fakt ostuda hodná Bethesdy...

@vindaloooo: pokud cyberpunk dostal 65%, coldwar si zaslouzi maximalne 6,5% :) I to je moc

Tihle pitomí novináři!

Cyberpunk jsem si nadělil pod stromeček. Brilantní hra. Město je plné lidí, akce je skvělá. K fungování jsem si musel stáhnout čerstvé ovladače grafiky a zničit tři streamovací programy, co se mi nějak nainstalovaly a brzdily počítač (nikoli vinou CD Projektu).Takže asi tak. Je pravda, že jsem si koupil nový HW, aby to jelo, ale wow! Tahle hra je mazec a autoři do ní vložili své duše. Vaše recenze má jednu dobrou věc. Pomohla snížit cenu akcií CD Projektu, takže jsem si alespoň nějaké mohl nakoupit. Ono se brzy zjistí, že jak novináři vychvalovali CP do nebes, aby měli views, tak ho teď bezskrupulózně a lživě haní. A lidi zjistí, že CP je sice jenom hra, ale sakra dobrá hra.

@Mrakomo: ty ňoumo ty ani nevíš co je to dobrá hra určitě né ty hry který stahují zprodeje za její dobrou kvalitu a vynikající hratelnost

@Mrakomo: Opravdu jsi mě pobavil .. kdyby jsi si koupil občas nějakou hru i mimo vánoce zjistil by jsi, jak mají vypadat hry s takovým rozpočtem jako měli cd projekt. V den kdy vyšla jsem z toho ani nemohl usnout a rozesílal jsem screeny známí pro pobavení ...

@Mrakomo: Pamatuji doby kdy se dala recenze na hru najít prakticky jen v herních časopisech a 9 nebo 10/10 se tam objevovalo jednou za 2 roky. Ted dostane 10 cokoliv s dostatečným hajpem. Jak mám brát vážně takové recenze? Metal Gear solid 5 sbíral desítky a pro mnohé je to herní measterpiece a CP je podle těch desítkových hodnocení stejně kvalitní hra. To není novinařina to je výsměch.I ten W3 byl o 400% zábavnější. Sice zabugovaný, ale gameplay fungoval. V CP nefunguje nic krom hlavního příběhu.

@schuster10: Prozatím mám odehráno příliš málo, abych hodnotil questy. Ale prázdné město a podobné nesmysly opravdu neodpovídají stavu hry. A určitě to není "grandiózní tragédie", jak se tu píše.Je možné, že autor recenze hodnotil verzi pro konzole a ta byla zoptimalizovaná snížením populace města (spekulace) . Ale pokud ano, měl to uvést. Protože jím popsaná hra není ta stejná, co jsem ji viděl na vlastní oči.

@Mrakomo: O populaci města tu vůbec nejde ;) Jde o to že civilisté,řidiči i nepřátelé jsou tupý jak kopyto na boty. Interaktivita s městem a prostředím je nulová. Možnosti průzkumu města o ničem. A krom těch pár vedlejších úkolů Není ve hře absolutně co dělat. Velká mapa pokrytá ikonami působí sice majestátně, ale u všech jde jen o přijd znič a odejdi. Celé město je obrovská Potěmkinova vesnice. I 20 let starý Gothic má živější a uvěřitelnější svět než tohle. O 12 let starém GTA IV ani nemluvě.Zbraně tam jsou jen aby tam byly. Prvních pár hodin sem se tím šrotem prohraboval a nakonec jsem zjistil že je jedna jako druhá. RPG systém je taky maximálně zjednodušený. Ta hra je Early acess za plnou cenu. Upřímně i některé Indie hry v alfě jsou obsahově nabitější než tohle. Tahle hra je jeden obrovský omyl.

@Mrakomo: Schusterovi můžete věřit. Má v tom nahráno 100 hodin. Sice ho to vůbec nebavilo, ale o to více bychom si měli vážit jeho oběti a následné ochoty nám hrůzy, které se hrou prožil sdělit. Jen málokdo dokáže trávit svůj volný čas tím, že dělá dobrovolně věci, které dělat nechce a nebaví ho.

@zato0: PO 15 hodinách jsem podle fanbojů neměl právo hru hodnotit, páč jsem měl málo nahraný. Po 50 hodinách těhle lidí ubylo, ale pořád bylo dost takových, co mě nebrali vážně páč 50 hodin na hru téhle velikosti je málo. A po 100 hodinách si vymejšlím a hra mě ve skutečnosti baví. Jak typické ;)

@schuster10: Takže to hrajete na sílu, abyste se pak mohl chvástat na diskuzích, že ve hře máte odehraných sto hodin a tudíž můžete napsat, že je to kravina? Proč byste to dělal? Já bych třeba u kraviny nevydržel moc dlouho. Evidentně nemám vaši vnitřní energii.

@zato0: Hádek s fanbojema už mám vážně dost, takže tuhle diskuzi končím. Mám 100hodin a názor na hru mám jaký mám a obrázek at si každý udělá jaký chce ;)

@schuster10: Já nejsem fanboj, jen mě zajímá, co za člověka nechá ve hře, která ho nebaví, sto hodin??? Mě je víceméně váš názor na hru u rekta.

@zato0: 1:Dal jsem za tu kravinu 60€
2:Ležím doma se zlomeným kotníkem a není moc co dělat
3:Vyhazovat dalších 30,40,50,60€ za další hru se mi fakt nechtělo
4:Chtěl jsem mít jistotu že jsem nic neminul a můj názor na hru odpovídá. Proto jsem jí prošel komplet
5:čím víc nahráno tím víc lidi berou recenzi vážně krom těch co nemají argumenty a argumentují jako vyKrom toho je na steamu i recenze od člověka, co má 270 hodin a dal hře palec dolů. Více méně ze stejných důvodů jako já.100hodinových negativních tam jsou mraky. Možná jsou prostě některý lidi zodpovědní v tom co dělají a při recenzování produktu se snaží o tom produktu něco zjistit. Miluju děcka na steamu, co dají hře dislike a mají odehranou hodinu.

@schuster10: Já se vůbec k hodnocení hry nevyjadřuji, já jen hodnotím těch vašich 100 hodin ve hře, která vás nebaví. Jistě nejsem jediný, komu to přijde podivné. Zabavit se je možné mnoha způsoby, kor na internetu. Vy jste se jal hrát hru, co ji nemáte rád. Tomu říkám dvojnásobně prošustrované peníze. Jednou, když jste zaplatil za produkt, podruhé, když jste ho na sílu a vlastně z donucení používal a tím jste se okradl o čas.Nicméně, co se hodnocení týče, naopak všeobecně a celosvětově převládají když ne vyloženě nadšené reakce, tak pozitivní určitě. Konec konců, i jistý pan Vávra, nejznámější český tvůrce otevřených virtuálních světů, označil hru za skvělou, i když ze začátku příliš nadšen nebyl. Ale on to asi nehrál tak pořádně a kvalitně jako vy nebo zdejší pan recenzent. A vlastně se v tom ani moc nevyzná. Ono je to ale jedno. Já jsem dostal za své peníze kvalitní produkt, vy nikoliv. Nejdůležitější je, že CD project na tom vydělal balík a může v klidu začít pracovat na DLC, respektive na Zaklínači 4. A je vysoce pravděpodobné, že i s jejich další tvorbou budu i nadále spokojen, stejně jako většina lidstva.

@schuster10: Přesně.Já hraji 30 let.V mládí jsem si kupoval každý měsíc excalibur, score a level.A jedinou desítku co si pamatuji byl Albion.Jo asi tam byla i nějaká jiná a ale to bylo jednou za uherák.:) No a teď dostává 10/10 Cyberpunk 2077.Jako že to je stejná kvalita jako z novějších například Red Dead Redemption 2?No to snad ne...

@bečvář17: JJ Albion si taky vybavuju. Možná mám to číslo ještě někde v archivu, pár desítek kilo levelů a score tu ještě mám.:D Mám opravdu pocit, že CDPR nerozdával premie jen zaměstnancům, ale i recenzentům.

Cyberpunk 2077

dobrá recenze seriózní a spravedlivá ja dávám 6 z 10 bodů cyberpunk zklamání

Cyberpunk herní žánr absolutně nikam neposouvá

Bohužel čekali jsme na něj v záplavě recyklátů a indies jako na smilování .Nakonec se ukázalo , že těch 8 let čekání bylo zbytečných .Před dvěma lety jsem říkal, že dvě hry si rozhodně koupím .Zatímco Death Stranding bylo jen poloviční zklamání a dokázalo alespoň část očekávání splnit , tak Cyberpunk není revoluční v ničem .Kdyby to byla alespoň řemeslně povedená hra ...
Ovšem v době , kdy kdejaké casual RPG z Číny dokáže konkurovat Zeldě se ukazuje ,nakolik je RPG systém Cyberpunku zastaralý a nedokonalý. Cyberpunk je dokonce krok zpátky i od akčního pojetí RPG jakým byl Witcher 3 . CDprojekt není Bethesda ...a tak se ukazuje , že tam , kde mělo funkční město vyplnit vatu při cestování po světě nakonec máme krásné šablony bez děje....já tušil problém už tehdy , kdy CDPR oznámili , že vznášedla nejsou hratelné prvky , tím pádem vertikalita mapy je jen na oko a hra s názvem Cyberpunk přichazí o zásadní atribut (Ano miluji stařičký simulátor/elite z roku 97 s názvem Hardware i vizuál GPolice z PlayStation ). Škoda že osm let bylo málo . CDProjekt tak ztratil mnoho a naděje v produkční schopnosti poláků jsou u ledu ...

@Viktor Špička: (tip: čárka se píše hned za slovem a za ní je mezera. Obdobně je to s tečkou na konci věty. Například: něco něco, další něco. Další něco.)

Cp

Souhlasím s recenzí, naprosto ...

Slušně shrnuto

Velmi správně je v recenzi shrnuto, že problém CP nejsou zdaleka bugy, o kterých se furt mluví. Je to obsahově průměrná hra, ve které nefungují všechny základní prvky, svět, střelba, loot/rpg, podprůměrná grafika a obecně technickýé zpracování.

No tak....

No, celkové hodnocení takto nízko jsem už čekal, nevím jestli to je papouskovani dalších "specializovaných nehernich webů" v rámci návštěvnosti. (czc má ale přeci jen ke hrám ještě nějak blízko, ale mám pocit, že za chvilku na internetu najdu recenzi i od bazos.cz..)
Každopádně herní weby které sleduji dlouhé roky a jejich recenze pro mě mají váhu, hře dali ultimatni, nebo blízko nejvyššímu hodnocení.
A stejně co je hlavní, já si hru užívám opravdu do syta. Je mi líto, v jaké kvalitě si ji zahájí majitele starších konzolí, ale upřímně? Opravdu chcete, aby se vývojáři v dnešní době limitovali kvůli takto starému hardwaru? Co ostatní, kteří zainvestuji do svého železa a chtějí maximální herní zážitek? Mají trpět kvůli starým konzolím? Za mě ne.( A prez to všechno tak hra stejně na těch konzolích běhá... A co jsem se pídil tak vlastně velice hratelně..)
Cyber punk je skvělá hra a svoje fanoušky si rozhodně našla..

@prochazka175: Za mě ne, není.A proč se to teda na staré konzole vydávalo, když to tam nejde?Že by prachy?

@bečvář17: To mi je vlastně úplně jedno, investoval jsem abych si podobně hry mohl užít. (taky předpokládám, že vývojářský tým se mohl snažit secmohl, ale sliby "manažerů" stíhat zřejmě nemohl( a viz komentář níže, chlapík hraje na PS 4 a nevidím o hře stížnost))

Přesná Recenze

Po přesně 99.7 hodinách mám naprosto stejný názor. Čert vem bugy ty se opraví ale chybějící obsah se bude doplnovat hůř. Teda ono to samozřejmě půjde formou placených DLC, ale na to jim kadí bílej tesák.

@schuster10: Co jste dělal ve hře bez obsahu necelých sto hodin???

@zato0: Čekal že se ten obsah objeví. Fiola z Indiána vychvaloval až do nebe endgame, jaká je to bomba...není. Na steamu u mé recenze mi lidi psali, že kvalitní subquesty se objeví až po delší době a že mám pokračovat že se to objeví...neobjevilo.(V době psaní recenze jsem měl 50 hodin) po dalších 50 hodinách pořád stejná nuda. Hru mám prolezlou skrz naskrz a není v ní nic krom hezké grafiky, doslova pár vedlejších questů a hlavního příběhu. Všechno ostatní o co se CP pokouší udělalo spousta her mnohem lépe. Když budu k téhle hře hodně milostivý, tak nabídne hráčům max 40 hodin zábavy. U W3 jsem strávil 500 hodin a klidně si to zahraji znovu. Tohle už jsem odinstaloval a nemám v plánu se k tomu vracet.

@schuster10: Třeba byste ve hře měl vydržet ještě o padesát hodin déle, třeba to nakonec bude lepší. Neměl byste to vzdávat tak brzo. :-D

@zato0: :D :D Hmm asi to ještě nainstaluju a dalších 50 hodin tomu pro jistotu dám :D Koneckonců vývojáři slibovali 175 hodin obsahu, tak se to třeba u 150 zlomí :D

@schuster10: Tak vidíte, neměl byste to vzdávat. Za ty prachy ať rozerve. :-)

Naprosto nesmyslná recence

Mám nahráno přes sto hodin a podle mě je ta hra mistrovské dílo jak po stránce příběhové tak vizuální i podle hratelnosti, hraju na staré ps4 a krom pár drobných glitchů jsem nenarazil na žádný bug. Naprosto mi rozum nebere jak můžete dát takovéto hře 65% a totálně odfláknuté hře jako je Assassin dáte 85%? Hře která se od prvního vydání nezměnila a je to pořád jedna a ta samá hra už od prvního dílu jen se mění kulisy. A každý rok je to stejná sra*ka. No fuj hamba vám. Jak jsem měl rád game page když byl ještě v telce a těšil jsem se na Mášu tak teď jste u mě naprostý ubožáci o nic lepší než ty uplakaný děti co dávaj hrám hodnocení nula na metacritik. Běžte tam kde slunce nesvítí milá redakce.

Nekvalitní recenze

Tohle má s objektivní recenzí jen velmi málo společného. Je to vlastně pouze vypsání nedostatků hry testované pouze na PS4. Skoro ani slovo o příběhu, různých možnostech průchodu atd. Pouze jednostranné vypsání negativ a skoro žádné pozitivum. Samozřejmě s nedostatky se dá více či méně souhlasit, ale minimálně na PC to tedy z mého pohledu (po 70 hod hraní) není tak černé jak autor píše. Z mého pohledu tak 8/10, ta hra měla našlápnuto fakt k dokonalosti ale vydali to brzo. Něco zachránit patchy půjde, něco asi ne. Ale 65% je mimo realitu, autor se stal zjevně obětí hypu a ted nám tu píše o svém zklamání.

Nízké hodnocení od "Cechacka"

Cechackovi vadi ze hra nejede na pc v cene 100 let staré fabie nebo na ps3/4 pravěku...Mas starej stroj? Hraj starý hry ne...Prehistorik,Mario apod..
Na normální dnešní high end sestavě s RTX 3090 hra vypadá famózně.A bugy typu zaseknuté NPC, které není důležité pro průchod hrou má snad každá hra. Grafika na max s parametrem cinematic RTX na 4K vypadá opravdu dobře.
Za mě hra roku,epickej příběh i grafika..Par zaseknutejch NPC v době vydání moje hodnoceni fakt nezmění :D

75%, není to špatná hra, ale legenda to nebude

No, za mě si myslím, že to není taková hrůza.
Hru jsem dohrál, příběh není vyloženě špatný, ale je to na jedno projetí, po druhé to člověka už nějak neohromí.
Město i modely jsou detailní, jde vidět. že si s tím dali hromadu práce. Grafická stránka je líbivá.
Ale optimalizace je dost špatná, protože na i5 10400f, 32GB RAM, a RX 5600XT, se to občas cuká i na vysoké detaily ve FHD.
Za mě 75 ze 100.

Souhlas

Souhlasim s recenzi za me je zo hra tak 4/10 vytknul bych vice nedodelku. Hra me vubec nebavi bohuzel steam me uz po 9h nechtel dat refound ikdyz sami dobre vedi jak je hra v prisernem stavu nebo aspon to muzou videt na youtube atd a stejne pokud mas vic jak 2h odehrano tak smolik coz je u tohoto titulu proste ten zacatek ldy si rikate bude to lepsi... naprosto lituji koupe. Bohuzel uz jse s tim neda nic delat a zadne opravy mi to ani nevynahradi protoze me netrapi bugy ani vykon s rtx 2080 ale ten svet. Ty npc. Mechaniky. Loot atd atd hruza

No já ti nevím...

Recenzovat to na PS4 není moc moudré, já jako nevím ale co jsem koukal a slyšel tak to jede opravdu otřesně a to dost ovlivňuje tady tu vaše recenzi. Za mě by se recenze měli dělat na co nejvýkonnějším hardwaru. Jinak +- souhlasím, když vyřeší bugy a přidají prvky které chybí a slibovali tak tomu dám klidně 80%.

Asi je v módě kritizovat

Každý má právo na názor, ale... Nechápu, jak je teď v módě kritizovat CP 2077. Ano, také jsem čekal ještě něco většího, ale určitě to není takový propadák, jak se píše na ,každém plátku,. Nemám zase nějakou mašinu
(GTX 1050 Ti + i7 + 16 GB RAM + hra je na HDD) a na MEDIUM mám 25-40 fps. Za 10h hry jsem narazil na cca 4 bugy (2 z toho v menu). Já nevím, to že to vyjde na PC neznamená, že to pojede na každé vykopávce na ULTRA. To samé s PS4... Stěžuje si pár křiklounů, kteří stále vidí obyč PS4 jako svatý grál gamingu, přitom je to už dávno za zenitem. Zpátky ke hře jako takové. Vážně nikdo nevidí velice hezky zpracované zvuky? Nikdo nevidí možnosti měnit nastavení za běhu hry bez nutnosti restartu hry? Na druhou stranu všichni přehlíží poněkud zvláštní jízdní model či model poškození vozu?Asi to není úplně 10/10 ale tím, jak je jiný než generické hry posledních 7 let, tak si mě získal. Osobně si hru užívám a dávám 90% aktuálně a pokud budou hotfixy pokračovat, tak jak pokračují (pokud to chytráci jako tady nedoženou ke krachu) tak to brzo může být 95%.

Bob

Já to hraju podruhé na ps4 a je to lepší než jsem čekal,jsem zvědaví na 1.7 path. 1.5 opravil dost. Za mě druhá nejlepší hra loňského roku. První je TLOU II

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru