a budou padat. V našem testu se konečně předvedla grafika společnosti Sapphire, konkrétně: X800 Pro 256MB a pokud toužíte mít opravdu velmi výkonou herní mašinu, těžko se dnes bez ní obejdete.
Jejími hlavními spolubojovníky byla základní deska s čipsetem nForce 3 250Gb a odpovídající procesor tj. AMD Athlon 64 2800+. K popisu celé sestavy se dostanu později, pouze úvodem předznamenám, že se její celková cena pohybovala na hranici 30 tisíc Kč i s daní.
První pohled a design
Výrobek je zabalen pouze do igelitového obalu, kterým se nebudeme zdržovat a podíváme se rovnou na jeho vnitřnosti - nečekají na nás tedy žádné vybalovací orgie.
Obsah balení
A nezbytné propojovací kablíky:
DVI-VGA/S-video-composite adaptér, napájecí/S-video/composite video kablík.
Specifikace jádra
-256MB GDDR3 paměti s 256-bitovým přístupem
-12 paralelních pixel pipelines
-AGP 4x/8x
-6 programovatelných vertex shaderů
-plná podpora rozhranní DX 9.0 a poslední verze OpenGL
-technologie SmartShader, Hyper Z HD, SmoothVision a VideoShader HD sloužící pro ještě vyšší kvalitu a rychlost zobrazované scény
Srovnávací tabulka (tímto děkuji serveru Bjorn3d), modelů 9800 XT, X800 PRO a X800 XT vám rovněž hodně napoví o struktuře a schopnostech recenzovaného jádra:
Test setup
Software
Testy
Karta dosahuje velmi dobrých výsledků i ve starších bechmarkovacích programech, viz. 3D Mark 2001SE:
Dosažené skóre v defaultním nastavení tj. 1024 x 768 32bit no FSAA, no Antialias., bylo 19 595 bodů.
V 3D Marku 2003 build 330
bylo dosaženo 9109 bodů na defaultní nastavení tohoto programu.
Unreal Tournament 2004 Demo - Flyby
s nastavením 1024x768, 32bit. a použitím 4xAA & 8xAF dosáhla karta průměru 90 snímků za sekundu, což je opravdu velmi ojedinělý a vynikající výkon, zvláště když uvážíme, kolik jsme do celé sestavy investovali.