Opravdu se to děje. Přesně takovými slovy uvedli tvůrci MMORPG World of Warcraft velkou změnu, která bez nadsázky otřese univerzem Warcraftu v základech. Síly překvapivě spojí Aliance i Horda.
Hráči, kteří vyrostli na World of Warcraft, moc dobře vědí, že poslední dvě dekády se vše točí kolem konfliktu dvou hlavních frakcí: Aliance a Hordy. A spory z nejpopulárnějšího MMORPG nejednou přerostly z virtuálního světa do toho reálného, rozmlácené hrníčky Aliance v našich kancelářích by mohly vyprávět…
I přesto ale tvůrci chystají velkou změnu, která byla ještě donedávna naprosto nemyslitelná. „Již několik let řada hráčů pochybuje o tom, jestli je opravdu nutné, aby pravidla omezující komunikaci a spolupráci mezi Aliancí a Hordou byla tak absolutní,“ uvedl herní ředitel značky WoW Ion Hazzikostas.
Aliance a Horda dohromady? Hráči prý po změně volali…
Dohromady. Ale ne všude
Právě proto se odhodlali tvůrci k radikální změně, aby mohli hráči obou hlavních frakcí spolupracovat. Týkat se to má skupinového obsahu – konkrétně mytických dungeonů, raidů a hodnoceného PvP. S novou funkcí se počítá po vydání obsahového patche Eternity’s End (9.2.0), tedy v rámci aktualizace 9.2.5.
„Rozdělení na frakce může zabránit blízkým přátelům ve skupinovém hraní, případně způsobit, že hráči mají pojit, že jejich frakce má mnohem méně příležitostí věnovat se oblíbenému skupinovému obsahu,“ doplnil k plánované změně Ion Hazzikostas.
V praxi by to mělo fungovat tak, že do party půjde pozvat kohokoliv – stačit k tomu bude jeho Battletag nebo Real ID. Využít půjde také nástroj Group Finder, lídr sám zvolí, zda chce vybírat pouze ze své frakce nebo napříč frakcemi. U guild, heroických dungeonů či zápasů na bitevních polích však síly spojovat nepůjde.
Epická bitva mezi Aliancí a Hordou