Všechny komentáře k článku:Opravené desky pro Sandy Bridge dorazí příští týden

Dobrá zpráva

Konečně dobrá zpráva. Doufám, že desky opravdu dorazí a budou dostupné bez dlouhého čekání. Také bych doporučoval sjednotit označení nových produktů (tj. buď B3 nebo rev 3.0), aby se daly např. jednoduše vyhledat a vyfiltrovat všechny opravené revize.

@JR82: To by se udělat mělo, ale nevěřím, že to čeští prodejci udělají. Pokud začnou viditelně rozlišovat revize, nikdo jim nekoupí staré revize. A pokud od nich výrobci desek výslovně nevezmou všechny staré revize zpět, měli by nakoupenou tunu harampádí, co by už nikdy nebyli schopni prodat.Takže spíš si myslím, že koupě těch desek v českých obchodech bude sázka do loterie. Ale třeba se pletu, v tom případě jenom líp.

@dohnalek.pavel: Proboha-je povinnost výrobce vzít zpět všechny staré revize.. Jinak v tom bude neskutečný bordel

@DW: A který zákon tu povinnost ukládá? Pokud vím, jde "jen" o vadnou sérii, u které se vada může, ale nemusí projevit. Někteří výrobci (HP, Dell) se vyjádřili, že všechny sestavy s danými deskami vezmou zpět. Ale jsou i takoví (např. Acer), kteří se k takové možnosti nehlásí.

@dohnalek.pavel: Ono se nelze co divit, spousta výrobců ten "postižený" řadič prostě ve svých výrobcích ani nepoužila / nezapojila = nehrozí že se cokoli stane. Např. u Lenova Y560 co vím byla na "vadném" řadiči pověšena pouze eSATA externí port - pokud Intel říkal že předpoklad je tuším 5% postižených desek kde by "mohlo" dojít k chybě po cca roce provozu... Pochybuju že má někdo na eSATĚ něco pověšeného rok a pokud ano, jaká je šance že bude jedním z 5%. Takže každý zákazník měl možnost vrátit, nebo si nechat desku do konce roku 2011 vyměnit. Tak něhjak tuším že toho moc zákazníkl nevyužilo a prostě to neřeší a pokud by se něco v budoucnu stalo, budou řešit až potom v rámci běžné reklamace.

@Petr Tomáš - CZC: s tím "pověšením, je to myšleno tak že po roce a 24h provozu anebo když se pc vždy vypne tak k vadě v sata řadiči nedojde..?

@DW: Dobrý den, upřesnil bych to. Výrobce (prodejce) má do dvou let povinnost vzít na reklamaci jakékoliv zboží, nejedná-li se o zboží pomíjivého charakteru či jednorázové spotřeby. Výrobce MB oznámil, že přišel na chybu a nabídl možnost si tuto desku vyměnit. Tím je myšleno, že se nebude kontrolovat, jestli něco funguje nebo ne. Je-li deska z vadné série, automaticky ji vymění. Povinnost brát zpět staré revize neexistuje, pouze povinnost přijmout zboží na reklamaci. Podrobnosti v obchodním a občanském zákoníku.

@dohnalek.pavel: Dobrý den, stačí kouknout na názvy desek v článku - všude je buď B3 nebo rev 3.0 = minimálně u nás rozlišeno je a všechny nové revize jsou na nových položkách = je 100% odlišeno. Mimochodem Asus jsme měli již od středy, ale bylo jich hodně málo a vyprodali se téměř okamžitě. Další v úterý, ale obávám se, že jich nebude nějak zásadně hodně, trochu se bojím že dva, tři týdny to bude chodit po menších dávkách. Nechme se překvapit. A vrátit staré desky lze samozřejmě kdykoli.

@Petr Tomáš - CZC: Kdyz jsem si desku se starou revizi kupoval, bylo mi receno, ze ji musim za desku s novou revizi B3 vymenit do 1 mesice od nakupu.
Co je tedy pravda?
Jak bude probihat vymena? Jak si novou desku rezervovat tak, abych si ji pak mohl vymenit kus za kus?

@XKRIKL: Dobrý den, domluvte se přímo s reklamacemi. Jinak řeči o měsíci pravdou nejsou, desku lze vyměnit kdykoli.

@Petr Tomáš - CZC: Pravda je, že jezdím do CzC jedině proto, že nikdy nedělali Zagorku s reklamacemi, jako Al Zazíra, kterou mám 10x blíž, ale nechci tam nakupovat! :)

@Optus: Al Zazíra, jak trefné, parazitující, nás národ, v každém médiu, tím hnustným, zeleným....

@Petr Tomáš - CZC: Ak chcete poradiť, tak ja byť na vašom mieste, by som si žiadnu z týchto P67 či je to nova alebo stara revízia nebral...Zbytočne tým iba budete riskovať.Začiatkom Mája príde totiž na trh Z68 ktorá bude bezchybná a dokonalejšia.

@dohnalek.pavel: ovsem paranoidni prispevky plne konspiracnich hovadin a 100% predtuch mame nejradeji

@targa: "Ale třeba se pletu, v tom případě jenom líp."Jistě, tohle je přesně ona 100% předtucha. Touto větou jsem vůbec nedal prostor pro opak. ;) A konspiraci v tom příspěvku fakt nevidím, třeba byste měl přestat sledovat tolik TV.Ono mě je to relativně fuk, já si jednoduše tuto desku bez řádného a viditelného označení nekoupím. Takže z mého pohledu záleží na obchodech, jak se zachovají. Samozřejmě obchody nestojí na mém rozhodnutí, ale taky tady netvrdím, že když si nekoupím tuhle desku zrovna já zrovna od CZC, CZC zkrachuje. :) Jen prostě sdílím svůj názor a pohled na věc v naději, že ho někdo shledá pravdivým a třeba jej přijme za vlastní.

Zotac?

Mate nejake info o dostupnosti desek zotac pro sandy-bridge? diky

@mmtheo: Dobrý den,bližší informace k těmto deskám bohužel nemáme.

Dostupnost

Bohužel se zdá, že s dostupností to je pořád špatné. Čas od času se v e-shopu nebo v objednávce objeví nějaké konkrétní datum (naposledy včerejší), ale pak se vždy znovu změní na "na dotaz" :-(
Je škoda, že zrovna tak povedená architektura, jako je Sandy Bridge, byla paralyzována takovou hloupou chybou v čipsetu..

Hovinko

tak desku jsem se pokoušel vyměnit... po telefonu jasně, přijeďte, vyměníme a když jsem s deskou dorazil, tak každej czc čurá.ek...ne, to já vzít nemůžu.. u vás si zase něco koupim...kr.plové

Nové vs. "opravované"

Jen bych rád ujasnil, o co vlastně jde při opravě desek s vadným chipsetem. Jakékoliv rozlišování nových a opravovaných desek je nesmysl, protože tzv. "nová revize" je úplně to samé co revize předchozí. Jsou stejné všechny funkce a parametry, jediné co je jiné a v čem spočívá změna revize desky, je nová revize chipsetu, tedy jedné součástky. Nová revize chipsetu, to znamená, že veškeré parametry a funkce jsou zcela totožné, v tom chipu je jen a pouze opravena jedna vada, nic víc. (Konkrétně je nepatrně zmenšena jedna kovová ploška na chipu, která byla příliš blízko okolních struktur.)
Při opravě tak jde jen o odpájení staré verze chipsetu a připájení nové. Samozřejmě se to provádí naprosto profesionálně a pravené desky musí projít normálním testováním jako všechno ostatní. Nepředstavujte si jakousi usmolenou servisní dílničku, kde se opravují utopené mobily, rozbité notebooky a podobně. Tam bych se kvality výsledku velmi obával, ale v tomto případě mají opravené desky kvalitu naprosto totožnou s deskami osazenými již přímo novou verzí chipsetu. Jen pro zajímavost - Intel zatím odhadl škody na 700 milionů dolarů.

CZC a jeho chovani k zakaznikum

Musim rict, ze CZC se nechova koser ke svym zakaznikum. V unoru jsem si objednal sestavu a bylo mi receno ze desku bezproblemu vymeni kus za kus. Dnes jsem psal mail a bylo mi receno, ze desku musi zaslat do autorizovaneho strediska a ze vyrizeni muze trvat cca 14dni. Proc to nejde u CZC a u konkurence ano? Proc? Radeji kupovat priste u konkurence?

@petrrrr: No mne přijde normální, že k reklamaci (protože jde o normální běžnou reklamaci) takové věci jako základní deska, se vyjadřuje autorizovaný servis. Co by asi dělalo CZC, kdyby nabrali na reklamaci hromadu základovek a výrobce jim to nevzal třeba proto, že on neosazoval vadnou sérii chipů nebo v jeho výrobcích se daný problém neprojevuje (např. nevyužívá vadnou část a pod.). I pokud osadili vadné chipy, tak chyba se projeví jen v 10-15 procentech případů a někde jsem četl, že např. ASUS (pokud se pamatuji správně) nebude brát desky automaticky, jen pokud se závada projeví (tzn. přestane fungovat SATA port). Do reklamace můžete dát výrobek bez obalu nebo bez příslušenství atd., představte si, že budou mít hromadu rozbalených (a po dvou měsících provozu i zaprášených) desek s různou kompletností kabelů, konektorů a manuálů. Co s tím asi budou dělat, když jim to výrobce odmítne?
Že Vám při nákupu řekli, že budou vyměňovat na počkání je sice mrzuté, ale nemuseli hned úmyslně lhát, třeba výrobce změnil stanovisko, kdo ví. Rozhodně nevyčítám CZC, že si v tom nechtějí dělat bordel.

@ALESCHLUBNY: Tak to vubec. CZC predne nemela vubec desky prodavat, pokud nebyla predem s dodavateli domluvena ze bude mozna bezproblemova vymena. Chybu udelal Intel, oznamil ji a logicky za ni prijmul zodpovednost. Ale o to nejde, jde o to, ze u konkurence se to resi vymenou kus za kus (potvrzeno nekolika konkretnimi pripady) a CZC se k tomu stavi timto zpusobem a ano, konkurenci, kterou mam namysli je stejne velka a taky to zrejme neplati ze sveho, tak jako se boji CZC.No nic, snad to me to konecne presvedci o tom, kde priste nakupovat!

@petrrrr: Dobrý den,
bohužel výrobek musí být odeslán do autorizovaného servisu. Poté co se autorizovaný servis vyjádří je možné provést výměnu.
Děkuji Vám.

@petrrrr: Mne desku vzali v pohode zpet, ale ...
Chtel jsem ji vymenit kus za kus za desku s novou revizi, ale bylo mi receno, ze mi ji vezmou zpet, vrati mi penize a novou si mam normalne koupit.
Obchodnik mi bohuzel nenabidl starou cenu a mel jsem si 100Kc doplatit, tak jsem si vzal penize a desku s novou revizi koupil o 300Kc levneji u konkurence. :-(

@XKRIKL: No tak to je jina, pokud by se mi to povedlo stejne, beru sva slova zpet :)Jinak par otazek:
Kdy to bylo?
Nez si sel na pobocku, objednaval sis ji predem? Nebo si byl nekde v centrale kde ji meli skladem?Diky za info :)

@petrrrr: Bylo to 30.3. a bylo to primo na Hajich, kde ji meli ten den skladem.

@XKRIKL: To ja jsem narazil 1.4 na opravdu dulezityho prodavace na pobocce Luziny, kterej byl tak neochotnej, ze to jsem dlouho nezazil..Vubec se nechtel bavit o tom, ze desky jsou nejak poskozeny, pry zmerte si datovy prutok a pokud po mesici zjistite snizeni, tak pak se muzem bavit o reklamaci.Fakt nejradeji mam dulezity skolniky, vratniky a neochotny vydejniky na pobockach.

Nenašli jste, co hledáte?

Nakup a soutěž o hvězdné stavebnice LEGO® Nakup a soutěž o hvězdné stavebnice LEGO®