Všechny komentáře k článku:LCD monitory Samsung mají záruku nulových vadných pixelů

Je to jen dobře

Určitě je dobře, že se výrobci snaží co nejvíce usnadnit práci koncovým uživatelům s případnými reklamacemi. Narazit na přístroj s vadným pixelem je nepříjemné a může Vás rušit prakticky při čemkoliv.

@Esembák: Takhle si firma Samsung zajistí ještě větší prodejnost LCD.

@Esembák: Ale přijdeš na to do tří dnů?

@Happy85: přesně! to abys hned všeho ostatního nechal a čuměl do monitoru a testoval a čumel a testoval ......... a to ti do toho nesmí nic vlízt, žádná komplikace s převzetím nebo jiná osobní, tak jak už tady někdo psal.

@kecup: Na to abys to zjistil ti stačí koukat pár minut na speciální program, který si v pohodě stáhneš z netu.

@HALLEER: Jo, lepší než nic, ale kolik lidí co si koupí monitor ví něco o testovacích programech? Dělám trošku do pc a 90% lidí ke kterým jezdím jsou pouze "uživatelé"... a taky se koukni na titulek "LCD monitory Samsung mají záruku nulových vadných pixelů" takhle to bude vypadat na všech letácích a propagačních materiálech, ale podrobné podmínky budou hodně schovaný.. Kdyby si sebou byli tak jistí, tak to můžou rovnou dávat na 2 roky, jako je záruka na celej monitor, ne? A stejně když si něco koupíš přes net, tak to do 30ti dnů můžeš vrátit bez udání důvodu...

@Happy85: "tak to do 30ti dnů můžeš vrátit bez udání důvodu..."
je to do 14ti dnů

@HALLEER: jaky ? kde ? pls odkaz nebo nazev :)

@An7yk: http://www.slunecnice.cz/sw/monitor-test/

@An7yk: www.google.cz/search?q=lcd+test

@Happy85: Lepší 3 dny než nic.

@Esembák: ASUS to má již dávno a ta záruka je 3 roky. Mají jen podmínku - po nákupu se zaregistrovat na jejich stránkách. Tam vyberete jednoduše typ výrobku a zadáte číslo. Mám dojem, že jsem tam vyplňoval i internetový obchod, který mi ho dodal.

@maxux: Tohle je něco, co by měli mít všichni výrobci, protože to pak vypadá opravdu strašně...

Konečně

Konečně někdo dostal rozum a ručí si za svoje výrobky. I když zboží zakoupené na netu můžu v této lhůtě vrátit bez udání důvodu také.

@ttupy: Jo je to parada, ja mam od samsungu sirokouhlou 22´ a ma uplne dole vlevo par vadnych pixelu, ale pri hrani nejsou absolutne videt a pri praci ve windows nicemu nezavazi.

@Brave: dle meho nazoru budou mit prodejci s tim vetsi zarizovani ale pro uzivatele dobra vec

@ttupy: taky si rikam konecne ale ne ze to zavedl samsung ale czc proto ze zaruka nula vadnych bodu byla u monitoru samsung v jinych shopech uz asi pul roku. takze czc zaspal ale jak se rika lepe pozde nez nikdy. :)

@ttupy: Tak nechcu říkat že bylo na čase, ale tímto jde Samsung velice vstříc svím zákazníkům a myslím si že tím si nabere ještě více důvěru a spoleh na tuto firmu já osobně vlastním dvě LCD televize http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=56771 a http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=56775 a jsem s nmi spokojen já vůči této fimrě nemám žádné kladné poznámky.

Reklamace LCD?

Měl bych jen takový dotaz: Měl jsem za to, že vadný pixel jako takový se vztahuje na klasickou reklamaci(2 roky) u každého výrobce, pletu se?Jinak co se týče podmínky vrácení do 3 dnů, tak mi to příjde jen jako marketingový tah, jelikož ze zákona můžu jakýkoliv výrobek vrátit bez udání důvodů do 30-ti dnů od uzavření smlouvy.

@Kenny_CZ: Podle mezinárodních norem je možné mít určitý počet vadných pixelů nebo subpixelů na určité ploše monitoru, pokud jsou v určité vzdálenosti od sebe. Ted, ale přesně nevím na jak velké ploše a kolik celkem jich může být, ale na jediné na co si vzpomenu je, že mě překvapilo kolik jich může být. Proto si myslím, že toto je výborná nabídka.

@HALLEER: Stejně nejlepší si je monitor omrknout před koupí, příp. ho vrátit do 14 dnů. Výrobce by si dnes už podle mě neměl dovolit prodávat vadné zboží jako první jakost...

@Kenny_CZ: Ze zákona můžete tak leda velké kulové. Odstoupit od smlouvy můžete při "prodeji na dálku" (§53 odst. 7 občanského zákoníku) a na to máte 14 dní, nebo pokud zboží neodpovídá popisu (nemá prodejcem deklarované vlastnosti, ..), případně obsahuje vadu, která činí zboží neupotřebitelným (na ostatní vady už je jen reklamace).
Nešiřte tu tedy příště bludy, ať nematete ostatní uživatele.

@Kenny_CZ: Dobrý den, nárok na vrácení peněz bez udání důvodů máte do 14dnů od zakoupení. Vadné pixely se musí nahlásit do 3 dnů od zakoupení.
S pozdravem

@Tomáš Benda - CZC: Dobry den,pane Bendo, na co bych mel hlasit vadne pixely do 3 dnu od zakoupeni, pokud mam narok na vracni zbozi (za dodrzeni podminek kompletnosti a neporusenosti) do 14-ti dnu? Znamena to snad, ze pokud budu vracet neporuseny produkt a vy na nem objevite vadne pixely (kterych ja si nevsimnu a nenahlasil do 3 dnu), mam smulu? Mozna vase tvrzeni spatne chapu, ale nikdo doma nema testovaci laborator, aby si nameril hodnoty svitivosti, kontrastu, gamutu, barevneho podani atp. Mozna by jste meli uvedomit nakupujici "zde prodavame monitory s vadnymi pixely", nebo predem monitor zkontrolovat a zakaznikovi rict, s kolika vadnymy pixely kupuje. Zatim jste jako obchod po servisni strance nikdy nezklamali, ale toto je trochu zavadejici.

@Ustaffak: Vžtyť to říká Herr Benda srozumitelně. Když to budeš vracet po pěti dnech, tak nebudeš uvádět důvod a hlavně nebudeš žvanit o nějakých vadných pixelech.

@Berau: To by mne tedy zajímalo jak by dopadlo odstoupení od smlouvy do 14 dnů , kdyby tam bylo těšch pět mrtvých bodů - Chápu spreávně , že sice bych např . propásl 3 denní lhůtu na nahlášení vadných pixelů , ale pak by stejně nikdo nic nemohl namítat , protože by bylo stejě vše v nejlepším pořádku ? ...

@Kenny_CZ: Je to napsane v reklamacnim radu..na standardni reklamaci musis mit 3 vadne pixely..a to tezko budes mit, tak 1 ..ale lek na to je jednoduchy..nekupovat si smejdy od Aceru a Asusu;)

@Vojtus: Proboha co to placas!!! To si vazne myslis ze problem vadneho pixelu
maji pouze nejake znacky??? Ty proste prosazujes pouze jednu znacku
kterou zrovna vlastnis!To je celkem ubohe!!!

@palat: Zvláštní. Mám monitory od ASUS (vw192s - 2 mrtvé body naskákaly po měsíci a dalších 5 po skončení záruky), ACER (V203Hb - 3 mrtvé body po půl roce) a HP (LP2475w - po několika měsících stále všechny pixely v pořádku), takže tím "vyznavačstvím" si nejsem až tak jist. Mimochodem u ASUSu ani u ACERu mi reklamace nebyla uznána (nekupoval jsem zde).

Pixely nebo subpixely?

A co vadné subpixely??
Pokud se záruka vztahuje skutečně jenom na vadné pixely, tak je to naprosto k ničemu, to má kdekdo. Problém je v tom, že se velmi zřídka stává, aby byl vadný celý pixel. Většinou je vadný jenom jeden subpixel a na to se tyto vychtralé záruky obvykle nevztahují. A záruku na 0 vadných subpixelů tuším nedává zatím nikdo, protože není technologicky možné vyrábět takové procento dokonale čistých panelů, aby se to té firmě vyplatilo. Na subpixely se obvykle vztahují různé limity, podlé té které firmy (jak blízko u sebe musí být, aby se to dalo reklamovat, kolik jich může být apod.). V případě nákupu dražšího monitoru doporučuji najít si firmu, která vám monitor předvede a pokud na něm najdete vadný byť jeden subpixel, tak vám převede další a další dokud nenajdete čistý. Takových firem je ale málo.A co CZC? Poskytuje takovou službu? :-)

@nucleolus: Když jsem si u CZC kupoval LCD, bylo mi předvedeno - černá, bílá, barevné spektrum, prostě klasika... Takže kupovat LCD u CZC není problém.

@Kenny_CZ: To rád slyším. Já kupoval EIZO ve specializovaném obchodě a taky mi byla nabídnuta kontrola s tím, že pokud chci, můžu si odnést dokonale čistý monitor, i když by počet subpixelů nepřesahoval tolerovaný počet.

@Kenny_CZ: ale kdyz budu od czc.cz kupovat LCD a nebude to s osobnim odberem, jak si to zkontroluju ? :/ to me dost odrazuje od koupe LCD nekde online

@An7yk: Proč? nejhůř jim ho (do 14-ti dnů) pošleš zpět - a za cenu poštovného máš nový/jiný LCD...

@nucleolus: Ano poskytuje zkontrolování při osobním odebrání, sám jsem toho využil. A myslím, že dokonce nabízí za malý poplatek kontrolu na vadné pixely při dobírce, kde to zkontroluje pracovník czc.

@nucleolus: řekl bych že když mas purouchanej subpixel a je jedno jaka barva tak mas zaroven porouchanej pixel a na ty zaruka plati

@tousak: Je sice pravda, že když je vadný jeden subpixel je teoreticky vadný celý pixel(jelikož je subpixel součástí některého z pixelů), ale co se reklamace týče to už pravděpodobně pravda neni, protože zde se počítá pouze celý zničený pixel(svítící bíle). POkud se mýlím tak mě opravte.

@santor: Máte pravdu , takto to má třeba EIZO, mají zero pixel policy ale když si to pozorně přečtete tak se to nevztahuje na subpixel, je to jenom hraní se slovy a podvod na zákazníka. A ja jsem ten pitomec , co se u EIZA na to nechal nachytat.

@JVavrys: Není to trošku divný, když budu mít v každém pixelu několik vadných subpixelů, tzn budu mít kropenatou obrazovku, tak mi to nevezmeou jako reklamaci, protože není vadnej celej pixel? Blbost. Jeden vadnej subpixel = jeden vadnej pixel

@hanzito: Žádná blbost, v tomhle smyslu se rozhodně vadný pixel nerovná vadnému subpixelu.Dle normy ISO je počet povolených vadných subpixelů mnohem větší než počet vadných pixelů, neřeknu Vám z hlavy kolik to přesně je, záleží to taky na úhlopříčce panelu. Pak ještě existují tzv vadné "subpixely v poli", kdy se dá uplatnit záruka i když celkový počet vadných subpixelů nepřesahuje normu, ale jsou v jedné oblasti (jejíž velikost je předem dána normou).
Navíc vzhledem k té Vaší formulaci "v každém pixelu několik vadných subpixelů" nevím jestli vůbec chápete co je pixel a co je subpixel. Pixel může mít jenom těžko několik vadných subpixelů - maximálně může mít vadné tři a v tom případě už je pak samozřejmě vadný i celý pixel.A například to vzpomínané EIZO to má tak že garantuje nulový výskyt vadných pixelů, ale povoluje až dva vadné subpixely.

@DUBIN: No pro mě, když je na něčem vada a nedá se to vyměnit, je to vadné celé. A proto kupuji přes e-shop, abych to mohl vrátit.
Pro ty, co jsou moc chytrý: to co jsem tady napsal je, jak se na to dívám já, jak se na to dívaj prodejci a chytráci mě vůbec nezajímá.
Jinak dobře zkopírovanej článek z wiki...
Prrdeli zdar

@hanzito: Že jsem se vůbec namáhal...Osobně můžete mít názor na tuhle problematiku samozřejmě jaký chcete, takhle jsou ale nastaveny pravidla a věřte tomu nebo ne je to i v zájmu samotných zákazníků. Kdyby totiž měli výrobci prodávat jenom LCD monitory se 100% funkčními pixely/subpixely (a navíc to ještě plošně garantovat po celou dobu záruky) tak je budou nuceni prodávat za podstatně vyšší ceny než teď - aby si vyrovnali ztrátu za ty panely které se nepodařilo vyrobit úplně perfektní. A pak by zase lidi řvali že je to drahý. Tohle by ale bylo na delší povídání.A rád bych viděl ten okopírovanej článek, hledal jsem ale nenašel, vzhledem k tomu že jsem svůj předchozí příspěvek psal z patra, tak si to rád přečtu.

Žádná novinka

Tato informace je už známá přibližně rok, dokonce mám pocit, že jsem ji četl právě na CaC.

Ověřený GEEK - level 3

@anguilla: Přesně tak, tento článek už jednou CZC mělo v novinkách.

@BERNADIC: Co ja vim tak Samsung zavedl Záruku nulových vadných pixelu uz drive. Jisty si tim nejsem, ale bylo to uz kdyz jsem si ja kupoval svuj Samsung 226BW, tedy zacatkem roku.

@flanky: Přesně tak! Asi před 2 lety jsem si kupoval svůj první LCD 940BW a už jsem věděl, že i kdyby se náhodou objevil nějaký bod,tak ho vyreklamuju. A jinak na Samsungy nedám dopustit! :)

@anguilla: Ovšem před dvěma lety to bylo pouze na pár vybraných kousků...

Otázky

a co případ, když v jeden den se odešle přes i-net, další den to nemohu převzít, a další den bych měl jistě jiné starosti než okamžite hledat vadné pixely. Samozřejmě to řeší možnost vrácení zboží.
A ještě, co když tovar byl vystaven v prodejně a je lehce poškrábán, zaprášen apod.?
Zkrátka, ty podmínky me trochu zvedly adrenalin, ale jinak hezký počin hoden nasledování. Beztak kvalitní LCD už nemají vadné pixely, snad jenom vadné subpixely jsou častějí.

@drajnam: Tato zaruka sa viacmenej tyka kamennych obchdov. U internetoveho obchodu mozes do 30dni vyrobok vratit a je jedno ci ma alebo nema defekty obrazu :)

@kikloop: do 14 dnu ;) Ja bych ale tohle vubec neresil ... odvez bych vadny monitor zpet a obednal bych si okamzite ten samy ..

Nenašli jste, co hledáte?

Nečekaně velký výprodej Uklízíme sklady