Všechny komentáře k článku:Oznámení o změně servisu u notebooků ASUS

??

Ehm... nějak jsem to asi nepochopil.. to musím nechat vyreklamovat notebook Asus?

@Martin z KM: ano pochopil jsi to správně...musíš ho vyreklamovat...samozřejmě přednost mají funkční notebooky asus před rozbitými(zcela logicka) ... a pokud NB asus, stejně jako já, nemáš, platí povinnost jej v co nejbližším termínu zakoupit a rychle poslat na reklamaci;-)

@chen: Tak to si podle mého soudu ASUS, jako jedna z nejrozšířenějších značek notebooků, pěkně nadělal do bot, když záruční opravy a servis zrušil zrovna v milionové aglomeraci. Nikdy není příjemné svěřit někomu k přepravě (a to hned dvojnásobné) takové zařízení a potom jen trpně čekat, co se z toho vrátí a co mě bude eventuelně čekat za martyrium s vyřizováním škody. Vím o čem mluvím, mám svoje zkušenosti (netýkalo se ASUSU). Nyní mě však zřejmě nemine nutnost poslat pár týdnů starý NB ASUS do Ostravy a mám z toho dopředu dost nepříjemné pocity. Nehledě na to, aby člověk skladoval na věčné časy originál obal, viz podmínky k zabalení pro přepravu. Jinak vám nikdo za nic neručí. Holt zase jedna z ukázek vstřícnosti vůči zákazníkům.

@Viktor 2: Ještě dovětek k článku s informací o změně servisu notebooků ASUS. Tato informace není úplná, pokud se jedná o Prahu. Společnost SIL Eastern Europe na svých stránkách totiž oznamuje, že ukončuje činnost svojí pobočky Praha v Praze 7-Holešovicích v listopadu 2006 a od 1.11. 2006 již nebudou žádná zařízení v této pobočce přijímána k opravě, tedy ani v tabulce uvedené NB ASUS řady A6. Pro pražské majitele A6 tedy platí, že od 1.11.2006 už musí opravy směrovat do Ostravy. Do 31.1.2007 do SIL, potom už k ASUS Czech, také v Ostravě.

@Viktor 2: Jen jedna drobnost k těm originálním obalům - vyžadovat originální obal k přijmutí reklamace je jen "trik" prodejců. Mělo by však být ve VAŠEM zájmu poslat NB dobře zabalený. Asus orig. obal NEVYŽADUJE.

@NB: To : NB. Nevyjádřil jsem se předešle s tím originál obalem úplně přesně. Samozřejmě že vím, že lze zabalit i jinak, ale kdy má člověk v případě potřeby zrovna po ruce ekvivalent originálního obalu , aby v případě vzniku škody během přepravy nebyl „odpálen“ s tím, že NB nebyl řádně odpovídajícím a bezpečným způsobem zabalen ? Mám ASUS řady A6 a podle tabulky v případě reklamace jsem v současnosti až do 31.1.2007 povinen poslat NB k záruční opravě firmě SIL Eastern Europe do Ostravy. Z jejich pokynů ke standardnímu způsobu uplatnění reklamace NB ASUS pro zajímavost vyjímám : „…, se kterým si dohodnete kdy a kde má být váš notebook vyzvednut a obvykle do pěti až deseti pracovních dnů vám je doručen opravený zpět. Notebook je nutné předat k opravě v originálním přepravním obalu včetně polystyrénových výstelek, jinak může dojít k poškození v průběhu přepravy. V případě, že již originální obal nemáte k dispozici, je možné použít náhradní obal, který chrání notebook proti poškození stejně jako obal originální. Servisní středisko nezodpovídá za škodu na notebooku, která vznikla v průběhu přepravy vinou použití nevhodného přepravního obalu nebo nevhodného způsobu zabalení.“
Dost dobrá z hlediska majitele NB je také další citace z téhož dokumentu servisní firmy SIL : „….Servisní středisko není zodpovědné za ztrátu dat v průběhu opravy nebo přepravy notebooku. Doporučujeme Vám provedení zálohy důležitých dat před odesláním nebo předáním notebooku k reklamaci. V případě, že v rámci záruční opravy dojde k výměně pevného disku notebooku, nemůže být vadný pevný disk vydán uživateli zpět, protože je servisní středisko povinno jej vrátit výrobci“. Nejde samozřejmě o to zazálohování, to snad v takovém případě napadne každého trochu soudného člověka.

Nerozumim

Kdyz mi odejde notebook, tak musim cekat, dokud se nevejdu do intervalu, kdy ho prijmou...? Jak je to potom s prodlouzenim zarucni lhuty...? Dostanunejakou nahradu po dobu cekani...? Popravde ty tabulce vubec nerozumim... Mohl by to prosim nekdo uvest na pravou miru...?

@vegetol: Ja zas nechapu tebe. Je to napsany tak polopate, ze to musel pochopit kazdej. Btw. Jiste sis vsiml, ze ty data navazujou, tak jaky cekani na interval?

Vysvetlení

Dobrý večer,
Když se Vám pokazí něco ve Vašem NB ASUS, zhlédnete tabulku a dle dátumu a typu NB zjistíte kam máte dát reklamovat NB...je to jenom v případě reklamací :)

Přiklad

Mám například vadu na NB ASUS řady A6...je 4.11.2006...dle tabulky je do 31.1.2007 servis pro řadu A6 ješte v SIL Eastern Europe, a.s. Kdyby se chyba projevila po 31.1.2007, reklamci si uplatňuji již v ASUS Czech s.r.o.V případě nejasností, jsem Vám k dispozici na stavorsky@czc.cz nebo na tel.č 24 24 100 61

Hmm

to neni moc prijemne, vzhledem k tomu jde se nachazi asus Czech s.r.o....az v Ostrave...
to nemohou postavit centralu i u Prahy?:)

@Harvester: tak to buď pošleš zásilkovkou .... jako já do ACERu v Brně a cálovali i poštovný nebo to dáš CZC jako prodejci, ale ti zas na to budou mít 30 dnů.

@CZ147069: Tebe (jako zakaznika) vubec nezajima, kde prodejce dane zbozi reklamuje, kdy ho posle na reklamaci a jak dlouho ta reklamace trva u dodavatele. Prodejce ma vuci tobe na reklamaci (ze zakona) 30 dni.Pokud do 30ti dni nedostanes opravene zbozi, mas narok na odstoupeni od smlouvy. Nekteri prodejci spolehaji na vedomost zakazniku a tahaji je za nos.Pokud tedy CZC nestihne u dodavatele notebook vyreklamovat do 30ti dni od podani tve reklamace, mas podle zakona narok na vraceni penez, pripadne "fungl" nove zbozi.

@Harvester: To by byla blbost, kdyby se to mělo posílat až do Prahy, když to může být hned vedle.

@Harvester: no vysvetleni je uplne jednoduche, k cemu by staveli nejakou centralu v praze kdyz v ostrave maji tovarnu ktera zrejme chrli jeden notebook za druhym

@psindel: Mohu Vás ujistit, že v OV se NB nevyrábějí. A tuhle "továrnu" postavili v tomto regionu jen proto, že je zde vysoká nezaměstnanost = minimální platy pro své zaměstnance (nemluvě o pracovních podmínkách).

Můj názor

Dle mýho názoru je dle Občanského zákoníku reklamace povinen vyřizovat prodávající, a to s lhůtou do 30 dnů. Po překročení této lhůty má zákazník nárok na odstoupení od smlouvy (= vrácení peněz). To, že zákazník jde zboží reklamovat jinam, je jen jeho "laskavost" prodávajícímu. Takže nějaká tabulka není vůbec směrodatná...

@Petr - neregistrovaný: To samozřejmě můžete, to není problém. Tabulku uvádíme pro ty, kteří chtějí mít reklamaci vyřízenou "rychle". Servisy obecně upřednostňují soukromé osoby před firmou (protože ta nemá právní nárok na 30dní). Obecně to funguje asi takto:varianta "rychlá" pro ty, které ta tabulka zajímá:
Zákazník pošle do Asusu 1.10., 2.10. je to v Asusu, 5.10. opraveno, 6.10. u zákazníka = řekněme cca týden.varianta "pohodlná" tj. do CC:
Zákazník pošle 1.10. do CC, 2.10. v CC. 3.10. odesílá CC do Asusu, 4.10. v Asusu, založeno do regálu "firemní" reklamace = průměr na opravu 14dní, 18.10. odchází do CC, 19.10. v CC, 20.10. posílá CC zákazníkovi, u něj 21.10. = cca 3 týdny.Je na každém jestli chce radši pohodlně donést/poslat do CC a mít to na 3-4 týdny pryč, nebo se potrápit s "tabulkou" a posílat do Ostravy místo do Prahy a mít notebook zpět za týden.....

Dotaz

mel bych jeden dotaz. co kdyz mi notebook vyreklamujou a reknou ze je neopravitelny nebo neco podobneho tak jak se budou vracet zaplacene penize za zbozi?

@psindel: No pokial ti cez notas nepreslo auto a neostalo ti z neho len pár stovák súciastok, tak si myslím ze je vsetko opravitelne. A pokial by sa ti to náhodou podarilo, tak sa nemas coho bat a dostanes novy kus :D

@psindel: Dobrý den, závada NB je vždy opravitelná.

Nikde servis neexistuje

Hledam zarucni servis k notasum ASUS. NIKDE DLE TELEFONNICH CISEL ZADNY SERVIS NEEXISTUJE. VESKERA CISLA JSOU NEFUNKCNI. DAM PODNET CESKE OBCHODNI INSPEKCI ABY TO PROVERILA PRIPADNE VYVOLALA VELKOU OSTUDU ASUS NOTEBOOKUM ...

@djdadve: Dobrý den, dekujeme za upozorneni.Cisla jsem zadal na opravu.

Nenašli jste, co hledáte?

Nakup a soutěž o hvězdné stavebnice LEGO® Nakup a soutěž o hvězdné stavebnice LEGO®